Ledelse af forandring

Dygtig ledelse og design af forandringsprocesser er en væsentlig forudsætning for at opnå den ønskede værdiskabelse i enhver organisation. Quorums tilgang til ledelse af forandring består af 4 forskellige, men sammenhængende spor. 1) Analyse af forandring og kultur, hvor overblik over forandringens impact skabes og ambitionen sættes, 2) Change og team design, hvor organisationen omkring forandringen og processen frem mod den ønskede adfærdsændring i organisationen designes, 3) Kommunikation og træning, hvor kommunikationsindsatser og træningen af målgruppe(r) designes og udføres, samt 4) Drive og implementere forandringen, hvor de ønskede kort- og langsigtede gevinster af indsatsen opnås.

Udvalgte cases inden for ledelse af forandring

Elkjøp | Implementering og realisering af bedre personaleplanlægning (workforce management)

Quorum hjalp Elgiganten med at implementere et workforce management system i deres 4 nordiske markeder

 

Kopenhagen Fur | Forandringsledelse for strategi & ERP

Quorum hjalp Kopenhagen Fur med change management i forbindelse med implemenenteringen af en projekt plan, herunder et ERP projekt

 

Steno Diabetes | Etablering af 24/7 telefonsupport

Bred involvering og etablering af ny funktion i Steno Diabetes